SÁ MARINA
(Antonio Adolfo - Tibério Gaspar)
Descendo a rua da ladeira
Só quem viu que pode contar
Cheirando à flor de laranjeira
Sá Marina levei pra dançar
De saia branca costumeira
Gira ao sol que parou pra olhar
Com seu jeitinho tão faceira
Fez o povo inteiro cantar
Roda pela vida afora
E põe pra fora esta alegria
Dança que amanhece o dia
Pra se cantar
Gira, que essa gente aflita
Se agita e segue no seu passo
Mostra toda essa poesia do olhar. "-Hmm!"
Deixando versos na partida
E só cantigas pra se cantar
Naquela tarde de domingo
Fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar
(La, la, la, la, la, la... Pa, tri, ra!
La, la, la, la, la, la...
La, la, la, la, la, la... Pa, tri, ra!
La, la, la, la, la, la...) "-Ô!"
Deixando versos na partida
E só cantigas pra se cantar
Naquela tarde de domingo
Fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar
(La, la, la, la, la, la...
La, la, la, la, la, la...)
E fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar
E fez o povo inteiro chorar...
WILSON SIMONAL - 1968
* * *
SAIGON
(Paulo César Feital - Cláudio Carter - Carlão)
Tantas palavras, meias palavras
Nosso apartamento, um pedaço de Saigon
Me disse adeus no espelho com batom
Vai minha estrela iluminando
Toda esta cidade
Como um céu de luz neon
Seu brilho silencia todo som
Às vezes você anda por aí
Brinca de se entregar
Sonha pra não dormir
E quase sempre eu penso em te deixar
E é só você chegar pra eu esquecer de mim
Anoiteceu!
Olho pro céu e vejo como é bom
Ver as estrelas na escuridão
Espero você voltar pra Saigon
Anoiteceu!
Olho pro céu e vejo como é bom
Ver as estrelas na escuridão
Espero você voltar pra Saigon
Tantas palavras, meias palavras
Nosso apartamento, um pedaço de Saigon
Me disse adeus no espelho com batom
Vai minha estrela iluminando
Toda esta cidade
Como um céu de luz neon
Seu brilho silencia todo som (Huh, huh, huh!)
Às vezes você anda por aí
Brinca de se entregar
Sonha pra não dormir
E quase sempre eu penso em te deixar
E é só você chegar pra eu esquecer de mim
Anoiteceu!
Olho pro céu e vejo como é bom
Ver as estrelas na escuridão
Espero você voltar pra Saigon
Anoiteceu!
Olho pro céu e vejo como é bom
Ver as estrelas na escuridão
Espero você voltar pra Saigon! (Uah!)
EMÍLIO SANTIAGO - 1989
* * *
SAILING
(Christopher Cross)
Well it's not far down to paradise, at least's not for me
if the wind is right you can sail away and find tranquility
oh, the canvas can do miracles, just you wait and see, believe me
It's not far to never, never land, reason to pretend
and if the wind is right you can find the joy of innocence again
oh, the canvas can do miracles, just you wait and see, believe me
Sailing, takes me away
to where I've always heard it
just a dream and the wind to carry me
soon I will be free
Fantasy, it gets the best of me when I'm sailing
all caught up in the reverie
every word is a symphony, won't you believe me?
Sailing, takes me away
to where I've always heard it
just a dream and the wind to carry me
soon I will be free
(instrumental break)
It's not far back to sanity at least it's not for me
and when the wind is right you can sail away and find serenity
oh, the canvas can do miracles, just you wait and see, believe me
Sailing, takes me away
to where I've always heard it
just a dream and the wind to carry me
soon I will be free.
CHRISTOPHER CROSS - 1980
* * *
SAMBA DE UMA NOTA SÓ
(Tom Jobim - Vinícius de Moraes)
Eis aqui este sambinha
Feito de uma nota só
Outras notas vão entrar
Mas a base é uma só
Esta outra é consequência
Do que acabo de dizer
Como eu sou a consequência
Inevitável de você
Quanta gente existe por aí
Que fala tanto e não diz nada
Ou quase nada
Já me utilizei de toda escala
E no final não sobrou nada
Não deu em nada
E voltei pra minha nota
Como eu volto pra você
Vou contar com a minha nota
Como eu gosto de você
E quem quer todas as notas
Ré, mi, fá, sol, lá, si, dó
Fica sempre sem nenhuma
Fique numa nota só
E quem quer todas as notas
Ré, mi, fá, sol, lá, si, dó
Fica sempre sem nenhuma
Fique numa nota só.
JOÃO GILBERTO - 1960
* * *
SAMBA DO ARNESTO
(Adoniran Barbosa - Alocin)
Pans, pans, pans, pans, pans, pans...
La, la, ri, lu, ri, lu, ra!
Pans, pans, pans, pans, pans, pans...
O Arnesto nos convidô p'r'um samba
Ele mora no Brás
Nóis fumus num encontremos ninguém
Nóis vortemos c'uma baita d'uma réiva
Da otra vez nóis num vai mais!
Nóis num semo tatu!
O Arnesto nos convidô p'r'um samba
Ele mora no Brás
Nóis fumus num encontremos ninguém
Nóis vortemos c'uma baita d'uma réiva
Da otra vez nóis num vai mais!
N'otro dia encontremo c'o Arnesto
Que pidiu discurpa, mas nóis num aceitemos
Isso num si faiz, Arnesto. Nóis num s'importa
Mas você devia tê punhado um recado na porta
"-Ansim: Ói turma, num deu pra esperá. Aduvido que isso não faiz már, num tem importância."
"-É! Mais, mais nóis s'irritô!"
O Arnesto nos convidô p'r'um samba
Ele mora no Brás
Nóis fumus num encontremos ninguém
Nóis vortemos c'uma baita d'uma réiva
Da otra vez nóis num vai mais!
N'otro dia encontremo c'o Arnesto
Que pidiu discurpa, mas nóis num aceitemos
Isso num si faiz, Arnesto. Nóis num s'importa
Mas você devia tê punhado um recado na porta
Pans, pans, pans, pans, pans, pans...
La, la, ri, lu, ri, lu, ra! Ló, ró, ró!
Pans, pans, pans, pans, pans, pans...
"-Num faiz már!".
DEMÔNIOS DA GAROA - 1959
DEMÔNIOS DA GAROA - 1959
SAMBA DO CRIOULO DOIDO
(Sérgio Porto)
* "-Este é o Samba do Crioulo Doido. A história de um compositor que durante muitos anos obedeceu o regulamento e só fez samba sobre a história do Brasil. E tome de Inconfidência, Abolição, Proclamação, Chica da Silva... E o coitado do crioulo tendo que aprender tudo isto para o enredo da Escola. Até que no ano passado escolheram um tema complicado: 'ATUAL CONJUNTURA'. Ah, aí o crioulo endoidou de vez e saiu este samba:"
Foi em Diamantina
Onde nasceu Jota Ka
Que a princesa Leopoldina
Arresolveu se casá
Mas, Chica da Silva
Tinha outros pretendentes
E obrigou a princesa
A se casar com Tiradentes
La, ia, la-ia, la-ia!
O bode que deu vou te contá
La, ia, la-ia, la-ia!
O bode que deu vou te contá
Joaquim José
Que também é: da Silva Xavier
Queria ser dono do mundo
E se elegeu Pedro Segundo
Das estradas de Minas
Seguiu pra São Paulo
E falou com Anchieta
O Vigário dos índios
Aliou-se a Dom Pedro
E acabou-se a falseta
Da união deles dois
Ficou resolvida a questão
E foi proclamada a escravidão
E foi proclamada a escravidão
Assim se conta essa história
Que é dos dois a maior glória
A Leopoldina virou trem
E Dom Pedro é uma estação também
Ô, ô, ô, ô, ô, ô!
O trem tá atrasado ou já passô
Ô, ô, ô, ô, ô, ô!
O trem tá atrasado ou já passô
Uh, uh, uh!
QUARTETO EM CY - 1968
* (introduction spoken by Sérgio Porto [1923-1968] aka Stanislaw Ponte Preta)
* * *
SAMBA EM PRELÚDIO
(Baden Powell - Vinícius de Moraes)
Eu sem você, não tenho porque
Porque sem você não sei nem chorar
Sou chama sem luz, jardim sem luar
Luar sem amor, amor sem se dar
Eu sem você, sou só desamor
Sou um barco sem mar, um campo sem flor
Tristeza que vai, tristeza que vem
Sem você, meu amor, eu não sou ninguém
Aí, que saudade
Que vontade de ver renascer nossa vida
Volta querido, os meus braços precisam dos teus
Teus abraços precisam dos meus
Estou tão sozinha
Tenho os olhos cansados de olhar para o além
Vem ver a vida
Sem você, meu amor, eu não sou ninguém
Aí, que saudade
Que vontade de ver renascer nossa vida
Volta querido, os meus braços precisam dos teus
Teus abraços precisam dos meus
Estou tão sozinha
Tenho os olhos cansados de olhar para o além
Vem ver a vida
Sem você, meu amor, eu não sou ninguém
Sem você, meu amor, eu não sou ninguém
Sem você, meu amor, eu...
GERALDO VANDRÉ & ANA LÚCIA - 1962
* * *
SANDBOX
(JOHN PISANO)
Herb Alpert & The Tijuana Brass - 1969
* * *
SANGUE LATINO
(João Ricardo - Paulinho Mendonça)
Jurei mentiras e sigo sozinho
Assumo os pecados
Os ventos do norte não movem moinhos
E o que me resta é só um gemido
Minha vida, meus mortos
Meus caminhos tortos
Meu sangue latino
Minh'alma cativa
Rompi tratados, traí os ritos
Quebrei a lança, lancei no espaço:
Um grito, um desabafo
E o que me importa é não estar vencido
Minha vida, meus mortos
Meus caminhos tortos
Meu sangue latino
Minh'alma cativa.
SECOS & MOLHADOS - 1973
(Gino Paoli)
Sapore di sale
Sapore di mare
Che hai sulla pelle
Che hai sulle labbra
Quando esci dall'acqua
E ti viene a sdraiare
Vicino a me, vicino a me
Sapore di sale
Sapore di mare
Un gusto un po' amaro
Di cose perdute
Di cose lasciate
Lontano da noi
Dove il mondo è diverso
Diverso da qui
Qui il tempo è dei giorni
Che passano pigri
E lasciano in bocca
Il gusto del sale
Ti butti nell'acqua
E mi lasci a guardarti
E rimango da solo
Nella sabbia e nel sole
Poi torni vicino
E ti lasci cadere
Così nella sabbia
E nelle mie braccia
E mentre ti bacio
Sapore di sale
Sapore di mare
Sapore di te
(instrumental break)
Qui il tempo è dei giorni
Che passano pigri
E lasciano in bocca
Il gusto del sale
Ti butti nell'acqua
E mi lasci a guardarti
E rimango da solo
Nella sabbia e nel sole
Poi torni vicino
E ti lasci cadere
Così nella sabbia
E nelle mie braccia
E mentre ti bacio
Sapore di sale
Sapore di mare
Sapore di te!
GINO PAOLI - 1963
(Hidenori Sakae - v.: Teixeira Filho)
Anoiteceu, tudo é sofrimento
Choro num lamento por um triste amor
Lágrimas vêm, não consigo esconder
Que esta saudade é de você, meu bem
Assim, a noite cai
E a saudade como sempre ficou
Lágrimas vêm, tristeza em mim
E esta saudade que é de você, meu bem
(instrumental break)
Konoiyami semareba
Nayami wa hate nashi
Midareru kokoro ni
Utsuru wa tanasu nata
Assim, a noite vai
E a saudade como sempre ficou
Lágrimas vêm, tristeza em mim
E esta saudade que é de você, meu bem
E esta saudade que é de você, meu bem.
MARTA MENDONÇA - 1964
(João Ricardo - Paulinho Mendonça)
Jurei mentiras e sigo sozinho
Assumo os pecados
Os ventos do norte não movem moinhos
E o que me resta é só um gemido
Minha vida, meus mortos
Meus caminhos tortos
Meu sangue latino
Minh'alma cativa
Rompi tratados, traí os ritos
Quebrei a lança, lancei no espaço:
Um grito, um desabafo
E o que me importa é não estar vencido
Minha vida, meus mortos
Meus caminhos tortos
Meu sangue latino
Minh'alma cativa.
SECOS & MOLHADOS - 1973
* * *
SAPORE DI SALE(Gino Paoli)
Sapore di sale
Sapore di mare
Che hai sulla pelle
Che hai sulle labbra
Quando esci dall'acqua
E ti viene a sdraiare
Vicino a me, vicino a me
Sapore di sale
Sapore di mare
Un gusto un po' amaro
Di cose perdute
Di cose lasciate
Lontano da noi
Dove il mondo è diverso
Diverso da qui
Qui il tempo è dei giorni
Che passano pigri
E lasciano in bocca
Il gusto del sale
Ti butti nell'acqua
E mi lasci a guardarti
E rimango da solo
Nella sabbia e nel sole
Poi torni vicino
E ti lasci cadere
Così nella sabbia
E nelle mie braccia
E mentre ti bacio
Sapore di sale
Sapore di mare
Sapore di te
(instrumental break)
Qui il tempo è dei giorni
Che passano pigri
E lasciano in bocca
Il gusto del sale
Ti butti nell'acqua
E mi lasci a guardarti
E rimango da solo
Nella sabbia e nel sole
Poi torni vicino
E ti lasci cadere
Così nella sabbia
E nelle mie braccia
E mentre ti bacio
Sapore di sale
Sapore di mare
Sapore di te!
GINO PAOLI - 1963
* * *
SAUDADE DE VOCÊ (Kimi koishi)(Hidenori Sakae - v.: Teixeira Filho)
Anoiteceu, tudo é sofrimento
Choro num lamento por um triste amor
Lágrimas vêm, não consigo esconder
Que esta saudade é de você, meu bem
Assim, a noite cai
E a saudade como sempre ficou
Lágrimas vêm, tristeza em mim
E esta saudade que é de você, meu bem
(instrumental break)
Konoiyami semareba
Nayami wa hate nashi
Midareru kokoro ni
Utsuru wa tanasu nata
Assim, a noite vai
E a saudade como sempre ficou
Lágrimas vêm, tristeza em mim
E esta saudade que é de você, meu bem
E esta saudade que é de você, meu bem.
MARTA MENDONÇA - 1964
* * *
SAUDOSA MALOCA
(Adoniran Barbosa)
Can, cans, cans, cans, culan!
Can, cans, cans, cans, culan!
Can, cans, cans, cans, culan!
Can, cans, cans, cans, culan!
Cuns, cans, cuns, cans, cuns, cans!
Se o senhô num tá lembrado
Dá licença di contá
Que aqui onde agora está esse adifício arto
Era uma casa véia, um palacete assobradado
Foi aqui, seu moço, que eu, Mato Grosso e o Jóca
Construimos nossa maloca
Mas um dia, nóis nem pode se alembrá
Veio os homes c'as ferrementa
O dono mandô derrubá!
Peguemos todas nossas coisas
E fumos pro meio da rua apreciá a demolição
Que tristeza que nóis sentia
Cada talba que caia doia no coração
Mato Grosso quis gritá, mais de cima eu falei:
"Os homes tá c'a razão, nóis arranja otro lugar"
Só se conformemos quando o Jóca falou:
"Deus dá o frio, conforme o cobertor"
E hoje nóis pega páia nas gramas do jardim
E pra esquecer nóis cantemos assim:
Saudosa maloca, maloca querida
Di din donde nóis passemos
Dias feliz de nossa vida
Saudosa maloca, maloca querida
Di din donde nóis passemos
Dias feliz de nossa vida
Can, cans, cans, cans, culan!
Can, cans, cans, cans, culan!
Can, cans, cans, cans, culan!
Cun, cans, cuns, cans, cuns, cans! Oh!
DEMÔNIOS DA GAROA - 1955
* * *
SAYONARA
(Irving Berlin)
Sayonara
Japanese goodbye
whisper sayonara
smile and don't you cry
No more we stop to see
pretty cherry blossoms
no more we 'neath the tree
looking at the sky
Sayonara, sayonara
goodbye
Sayonara
if it must be so
whisper sayonara
smiling as we go
No more we stop to see
pretty cherry blossoms
no more we 'neath the tree
looking at the sky
Sayonara, sayonara
goodbye…
PAT KIRBY - 1957
* * *
SCOTLAND THE BRAVE
(CLIFF HANLEY)
The Auld Town Band & Pipes - ?
* * *
SE MI VUOI LASCIARE
Se mi vuoi lasciare
Dimmi almeno perché?
Io non so capire
Perché tu vuoi fuggire da me
Se mi vuoi lasciare
Dimmi almeno perché?
Tu dicevi sempre
Che vivevi per me
Ma se vuoi andare
Non ti voglio più qui
Però, prima di lasciarmi
Dimmi almeno il perché?
Il tuo amor
Non era sincero
I tuoi baci
Non erano veri
I tuoi occhi
Mi han sempre mentito
Se tu ora
Non mi ami più?
Se mi vuoi lasciare
Dimmi almeno perché
Tu dicevi sempre
Che vivevi per me!
Ma se vuoi andare
Non ti voglio più qui
Però, prima di lasciarmi
Dimmi almeno il perché?
Il tuo amor
Non era sincero
I tuoi baci
Non erano veri
I tuoi occhi
Mi han sempre mentito
Se tu ora
Non mi ami più!
Se mi vuoi lasciare
Dimmi almeno perché
Tu dicevi sempre
Che vivevi per me!
Ma se vuoi andare
Non ti voglio più qui
Però, prima di lasciarmi
Dimmi almeno il perché?
(Oh, oh, oh, oh!).
MICHELE - 1963
* * *
SE TELEFONANDO
(De Chiara - Costanzo - E. Morricone)
Lo stupore della notte
Spalancata sul mare
Ci sorprese che eravamo
Sconosciuti io e te
Poi, nel buio le tue mani
D'improviso, sulle mie
È cresciuto troppo in fretta
Questo nostro amor
Se telefonando
Io potessi dirti: "Addio"
Ti chiamerei!
Se io rivedendoti
Fossi certa che non soffri
Ti rivedrei!
Se guardandoti negli occhi
Sapessi dirti: "Basta!"
Ti guarderei!
Ma non so spiegarti
Che nostro amore
Appena nato è già finito
Se telefonando
Io potessi dirti: "Addio"
Ti chiamerei!
Se io rivedendoti
Fossi certa che non soffri
Ti rivedrei!
Se guardandoti negli occhi
Sapessi dirti: "Basta!"
Ti guarderei!
Ma non so spiegarti
Che nostro amore
Appena nato è già finito...
MINA - 1966
* * *
SECRET LOVE
(Sammy Fain - Paul Francis Webster)
Once I had a secret love
that lived within the heart of me.
All too soon my secret love
became impatient to be free
So I told a friendly star
the way that dreamers often do.
Just how wonderful you are
and why I am so in love with you
Now I shout it from the highest hills
even told the golden daffodils.
At last my heart's an open door
and my secret love's no secret anymore
(instrumental break)
Now I shout it from the highest hills
even told the golden daffodils.
At last my heart's an open door
and my secret love's no secret anymore.
DORIS DAY - 1953
* * *
SEE YOU LATER, ALLIGATOR
(Robert Guidry)
"-See you later, alligator!"
Well I saw my baby walkin'
with another man today!
Well I saw my baby walkin'
with another man today!
When I asked her:
"What's the matter?"
This is what I heard her say:
"See you later, alligator
after 'while, crocodile!
See you later, alligator
after 'while, crocodile!
Can't you see you're in my way now?
Don't you know you cramp my style?"
When I thought of what she told me
Nearly made me lose my head
When I thought of what she told me
Nearly made me lose my head
But the next time that I saw her
Reminded her of what she said:
"See you later, alligator
after 'while, crocodile!
See you later, alligator
after 'while, crocodile!
Can't you see you're in my way now?
Don't you know you cramp my style?"
(instrumental break)
She said: "I'm sorry, pretty daddy
you know my love is just for you."
She said: "I'm sorry, pretty daddy
you know my love is just for you.
Won't you say that you'll forgive me
and say your love for me is true."
I said: "Wait a minute, 'gator
I know you mean't it just for play."
I said: "Wait a minute, 'gator
I know you mean't it just for play.
Don't you know you really hurt me
and this is what I have to say."
"See you later, alligator
after 'while, crocodile!
See you later, alligator
after 'while, crocodile!
Can't you see you're in my way now?
Don't you know you cramp my style?"
"See you later, alligator
after 'while, crocodile!
See you later, alligator
so long! That's all! Goodbye!"
BILL HALEY & HIS COMETS - 1956
(Kim Gannon - Ernesto Lecuona - v.: Mário Mendes)
* * *
SEMPRE NO MEU CORAÇÃO (Always in my heart)
Sempre no meu coração
Perto ou longe estarás
E ao cantar esta canção
Sei que jamais me esquecerás
Sempre no meu coração
Na alegria e na dor
Lembrarei com emoção
Que um dia tive o teu amor
Sempre no meu coração
O teu nome guardarei
E na minha solidão
Em minhas preces rezarei
E se nunca mais voltares
Pra ter fim os meus pesares
Guardarei teu vulto então
Sempre no meu coração
Perto ou longe estarás
E ao cantar esta canção
Sei que jamais me esquecerás
Sempre no meu coração
Na alegria e na dor
Lembrarei com emoção
Que um dia tive o teu amor
Sempre no meu coração
O teu nome guardarei
E na minha solidão
Em minhas preces rezarei
E se nunca mais voltares
Pra ter fim os meus pesares
Guardarei teu vulto então
Sempre no meu coração
(instrumental break)
Sempre no meu coração
O teu nome guardarei
E na minha solidão
Em minhas preces rezarei
E se nunca mais voltares
Pra ter fim os meus pesares
Guardarei teu vulto então
Sempre no meu coração.
O teu nome guardarei
E na minha solidão
Em minhas preces rezarei
E se nunca mais voltares
Pra ter fim os meus pesares
Guardarei teu vulto então
Sempre no meu coração.
ORLANDO SILVA - 1943
* * *
SENTADO À BEIRA DO CAMINHO
(Roberto Carlos - Erasmo Carlos)
Eu não posso mais ficar aqui a esperar
Que um dia, de repente, você volte para mim
Vejo caminhões e carros apressados a passar por mim
Estou sentado à beira de um caminho que não tem mais fim
Meu olhar se perde na poeira dessa estrada triste
Eu não posso mais ficar aqui a esperar
Que um dia, de repente, você volte para mim
Vejo caminhões e carros apressados a passar por mim
Estou sentado à beira de um caminho que não tem mais fim
Meu olhar se perde na poeira dessa estrada triste
Onde a tristeza e a saudade de você ainda existe
Esse sol que queima no meu rosto um resto de esperança
De, ao menos, ver de perto o seu olhar que eu trago na lembrança
Preciso acabar logo com isto
Preciso acabar logo com isto
Preciso lembrar que eu existo
Eu existo, eu existo
Vem a chuva, molha o meu rosto e então eu choro tanto
Vem a chuva, molha o meu rosto e então eu choro tanto
Minhas lágrimas e os pingos dessa chuva
Se confundem com o meu pranto
Olho para mim mesmo, me procuro e não encontro nada
Olho para mim mesmo, me procuro e não encontro nada
Sou um pobre resto de esperança à beira de uma estrada
Preciso abacar logo com isto
Preciso abacar logo com isto
Preciso lembrar que eu existo
Eu existo, eu existo
Carros, caminhões, poeira, estrada, tudo, tudo
Carros, caminhões, poeira, estrada, tudo, tudo
Se confunde em minha mente
Minha sombra me acompanha
E vê que eu estou morrendo lentamente
Só você não vê que eu não posso mais ficar aqui sozinho
Esperando a vida inteira por você, sentado à beira do caminho
Preciso acabar logo com isto
Preciso lembar que eu existo
Eu existo, eu existo
La-ra, la-ra, la-ra, la-ra...
ERASMO CARLOS - 1969
* * *
SENTIMENTAL JOURNEY
(B. Green - L. Brown - B. Homer)
Gonna take a sentimental journey
gonna set my heart at ease.
Gonna make a sentimental journey
to renew old memories
Got my bag, got my reservation
spent each dime I could afford
like a child in wild anticipation
I long to hear that all aboard
Seven, that's the time we leave, at seven
I'll be waitin' up for heaven
countin' every mile of railroad track
that takes me back
Never thought my heart could be so yearnin
why did I decide to roam?
I gotta take this sentimental journey
sentimental journey home
(intrumental break)
Seven, that's the time we leave, at seven
I'll be waitin' up for heaven
countin' every mile of railroad track
that takes me back
Never thought my heart could be so yearnin
why did I decide to roam?
I gotta take this sentimental journey
sentimental journey home
Sentimental journey home
sentimental journey home.
DORIS DAY - 1965
* * *
SERENATA
Leroy Anderson - 1947
* * *
SÉRIE BRASILEIRA: BATUQUE
(ALBERTO NEPOMUCENO)
Orquestra Sinfônica de Porto Alegre (OSPA) - 2019
(Conductor: Linus Lerner)
* * *
SHE BELIEVES IN ME
(Steve Gibb)
While she lays sleeping
I stay out late at night and play my songs
and sometimes all the nights can be so long
and it's good when I finally make it home
all allone
While she lays dreaming
I try to get undressed without the light
and quietly she says: "How was your night?"
And I come to her and say: "It was all right"
and I hold her tight
And she believes in me
I'll never know just what she sees in me
I told her someday if she was my girl
I could change the world with my little songs
I was wrong
But she has faith in me
and so I go on trying faithfully
and who knows maybe on some special night
if my song is right I will find a way
find a way
While she lays waiting
I stumble to the kitchen for a bite
then I see my old guitar in the night
just waiting for me like a secret friend
and there's no end
While she lays crying
I fumble with a melody or two
and I'm torn between the things that I should do
then she says to wake her up when I am through
"God, her love is true!"
And she believes in me
I'll never know just what she sees in me
I told her someday if she was my girl
I could change the world with my little songs
I was wrong
But she has faith in me
and so I go on trying faithfully
and who knows maybe on some special night
if my song is right I will find a way
While she waits, while she waits, for me.
KENNY ROGERS - 1979
(Joe Raposo)
Sing, sing a song
sing out loud, sing out strong
sing of good things not bad
sing of happy not sad
Sing, sing a song
make it simple to last your whole life long
don't worry that it's not good enough
for anyone else to hear
just sing, sing a song
(La, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la!
Sing, sing a song
let the world sing along
sing of love there could be
sing for you and for me)
Sing, sing a song
make it simple to last your whole life long
don't worry that it's not good enough
for anyone else to hear
just sing, sing a song (Just sing, sing a song)
just sing, sing a song
(instrumental break)
(La, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la...).
CARPENTERS - 1973
While she lays sleeping
I stay out late at night and play my songs
and sometimes all the nights can be so long
and it's good when I finally make it home
all allone
While she lays dreaming
I try to get undressed without the light
and quietly she says: "How was your night?"
And I come to her and say: "It was all right"
and I hold her tight
And she believes in me
I'll never know just what she sees in me
I told her someday if she was my girl
I could change the world with my little songs
I was wrong
But she has faith in me
and so I go on trying faithfully
and who knows maybe on some special night
if my song is right I will find a way
find a way
While she lays waiting
I stumble to the kitchen for a bite
then I see my old guitar in the night
just waiting for me like a secret friend
and there's no end
While she lays crying
I fumble with a melody or two
and I'm torn between the things that I should do
then she says to wake her up when I am through
"God, her love is true!"
And she believes in me
I'll never know just what she sees in me
I told her someday if she was my girl
I could change the world with my little songs
I was wrong
But she has faith in me
and so I go on trying faithfully
and who knows maybe on some special night
if my song is right I will find a way
While she waits, while she waits, for me.
KENNY ROGERS - 1979
* * *
SING(Joe Raposo)
Sing, sing a song
sing out loud, sing out strong
sing of good things not bad
sing of happy not sad
Sing, sing a song
make it simple to last your whole life long
don't worry that it's not good enough
for anyone else to hear
just sing, sing a song
(La, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la!
Sing, sing a song
let the world sing along
sing of love there could be
sing for you and for me)
Sing, sing a song
make it simple to last your whole life long
don't worry that it's not good enough
for anyone else to hear
just sing, sing a song (Just sing, sing a song)
just sing, sing a song
(instrumental break)
(La, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la! La, la, la, la, la, la...).
CARPENTERS - 1973
* * *
SING BOY SING
(Tommy Sands - Rod McKuen)
(Sing boy sing! Sing all your blues away!)
Whenever I get lonely, sing boy sing
when life goes kind of sadly, sing boy sing
When I start to open my mouth and sing a little song
makes everything right that once seemed wrong
even the cuckoo in the clock on the wall
is just a-having himself a natural ball
Sing boy sing, things are better
Sing boy sing, yeah, better
Sing boy sing, sing all your blues away
Now, a girl can make you happy, sing boy sing
but might just make me lonely, sing boy sing
When I start to open my mouth and sing a little song
makes it easy to forget what she done wrong
I thought, I couldn't do it, but I set out to try
sang a little song and forgot how to cry
Sing boy sing, things are better
Sing boy sing, yeah, better
Sing boy sing, sing all your blues away
(Oh, oh, oh, sing all your blues away
Oh, oh, oh, sing all your blues away)
Well, I done a lot of travelling, sing boy sing
just like ball of twine unravelling, sing boy sing
When you start to open your mouth and sing a little song
hop on a choo-choo, let it chug all along
it makes no difference if I get bad news
I just sing this song and say so long blues
Sing boy sing (Sing boy)
Sing boy sing (Sing boy)
Sing boy sing (Sing all your blues) away!
TOMMY SANDS - 1958
SING, SING, SING (With a swing)
* * *
(Joe Bishop - Woody Herman)
Sing, sing, sing, sing
everybody start to sing
la dee da ho, ho
now you're singing with a swing
Sing, sing, sing, sing
everybody start to sing
la dee da ho, ho
now you're singing with a swing
When the music goes around
everybody goes to town
here is something you should know
ho, ho, baby ho, ho, ho
And sing, sing, sing, sing
everybody start to sing
la dee da ho, ho
now you're singing with a swing
Sing, sing, la dee da ho, ho
yeh, yeh, ho, ho
everybody go, go, go
(instrumental break)
When the music goes around
everybody goes to town
just relax and take it slow
ho, ho, baby ho, ho, ho
And sing, sing, sing, sing
everybody start to sing
la dee da ho, ho
now you're singing with a swing
Sing, sing! Sing, sing! Sing, sing!
Sing, sing, sing, sing, sing
la dee da, ho, ho
now you're singing with a swing
Sing, la dee da, ho, ho
now you're swinging while you sing.
PAUL ANKA - 1960
* * *
SIRTAKI (ZORBA DANCE)
(MIKIS THEODORAKIS)
SIRTAKI (ZORBA DANCE)
(MIKIS THEODORAKIS)
Mikis Theodorakis - 1965
* * *
SLAUGHTER ON TENTH AVENUE
(RICHARD RODGERS)
Stanley Black - 1965
* * *
SMOKE GETS IN YOUR EYES
(Otto Herback - Jerome Kern)
They asked me how I knew
my true love was true, oh, oh!
I, of course replied:
"Something here inside cannot be denied"
They said: "Someday you'll find
all who love are blind", oh, oh!
When your heart's on fire
you must realize, smoke gets in your eyes
So I chaffed them and I gaily laughed
to think that they could doubt my love
Yet today my love has flown away
I am without my love (Without my love)
Now, laughing friends deride
tears I cannot hide, oh, oh!
So I smile and say:
"When a lovely flame dies,
smoke gets in your eyes"
(Smoke gets in your eyes)
Smoke gets in your eyes!
THE PLATTERS - 1958
* * *
SÓ NÓS DOIS
(Joaquim Pimentel)
Só nós dois é que sabemos
O quanto nos queremos bem
Só nós dois é que sabemos
Só nós dois e mais ninguém
Só nós dois avaliamos
Este amor forte e profundo
Quando a amor acontece
Não pede licença ao mundo
Anda! Abraça-me, beija-me
Encosta o teu peito ao meu
Esquece o que vai na rua
Vem ser minha e eu serei teu
Que falem não nos interessa
O mundo não nos importa
O nosso mundo começa
Cá dentro da nossa porta
Só nós dois compreendemos
O calor dos nossos beijos
Só nós dois é que sofremos
A tortura dos desejos
Vamos viver o presente
Tal qual a vida nos dá
O que reserva o futuro
Só Deus sabe o que será
Anda! Abraça-me, beija-me
Encosta o teu peito ao meu
Esquece o que vai na rua
Vem ser minha e eu serei teu
Que falem não nos interessa
O mundo não nos importa
O nosso mundo começa
Cá dentro da nossa porta.
FRANCISCO JOSÉ - 1968
(Dominguinhos - Anastácia)
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
Que falta eu sinto de um bem
Que falta me faz um xodó
Mas como eu não tenho ninguém
Eu levo a vida, assim, tão só
Eu só quero um amor
Que acabe o meu sofrer
Um xodó pra mim
Do meu jeito, assim
Que alegre o meu viver
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
Que falta eu sinto de um bem
Que falta me faz um xodó
Mas como eu não tenho ninguém
Eu levo a vida, assim, tão só
Eu só quero um amor
Que acabe o meu sofrer
Um xodó pra mim
Do meu jeito, assim
Que alegre o meu viver
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
(instrumental break)
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
Que falta eu sinto de um bem
Que falta me faz um xodó
Mas como eu não tenho ninguém
Eu levo a vida, assim, tão só
Eu só quero um amor
Que acabe o meu sofrer
Um xodó pra mim
Do meu jeito, assim
Que alegre o meu viver
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he...
GILBERTO GIL - 1973
Vou modificar o meu modo de vida
Naquele instante que você partiu
Destruiu nosso amor
Agora não vou mais chorar
Cansei de esperar, de esperar, enfim
E pra começar eu só vou gostar
De quem gosta de mim
Não quero com isso dizer que o amor
Não é bom sentimento
A vida é tão bela quando a gente ama
E tem um amor
Por isso é que eu vou mudar
Não quero ficar chorando até o fim
E pra não chorar eu só vou gostar
De quem gosta de mim
Não vai ser fácil, eu bem sei
Eu já procurei, não encontrei meu bem
A vida é assim, eu falo por mim
Pois eu vivo sem ninguém
(instrumental break)
Não vai ser fácil, eu bem sei
Eu já procurei, não encontrei meu bem
A vida é assim, eu falo por mim
Pois eu vivo sem ninguém
De hoje em diante
Eu vou modificar o meu modo de vida
Naquele instante que você partiu
Destruiu nosso amor
Agora não vou mais chorar
Cansei de esperar, de esperar, enfim
E pra começar eu só vou gostar
De quem gosta de mim
Mas eu só vou gostar de quem gosta de mim
Só vou gostar de quem gosta de mim
Mas eu só vou gostar de quem gosta de mim
Só vou gostar...
ROBERTO CARLOS - 1967
(Joaquim Pimentel)
Só nós dois é que sabemos
O quanto nos queremos bem
Só nós dois é que sabemos
Só nós dois e mais ninguém
Só nós dois avaliamos
Este amor forte e profundo
Quando a amor acontece
Não pede licença ao mundo
Anda! Abraça-me, beija-me
Encosta o teu peito ao meu
Esquece o que vai na rua
Vem ser minha e eu serei teu
Que falem não nos interessa
O mundo não nos importa
O nosso mundo começa
Cá dentro da nossa porta
Só nós dois compreendemos
O calor dos nossos beijos
Só nós dois é que sofremos
A tortura dos desejos
Vamos viver o presente
Tal qual a vida nos dá
O que reserva o futuro
Só Deus sabe o que será
Anda! Abraça-me, beija-me
Encosta o teu peito ao meu
Esquece o que vai na rua
Vem ser minha e eu serei teu
Que falem não nos interessa
O mundo não nos importa
O nosso mundo começa
Cá dentro da nossa porta.
FRANCISCO JOSÉ - 1968
* * *
SÓ QUERO UM XODÓ(Dominguinhos - Anastácia)
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
Que falta eu sinto de um bem
Que falta me faz um xodó
Mas como eu não tenho ninguém
Eu levo a vida, assim, tão só
Eu só quero um amor
Que acabe o meu sofrer
Um xodó pra mim
Do meu jeito, assim
Que alegre o meu viver
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
Que falta eu sinto de um bem
Que falta me faz um xodó
Mas como eu não tenho ninguém
Eu levo a vida, assim, tão só
Eu só quero um amor
Que acabe o meu sofrer
Um xodó pra mim
Do meu jeito, assim
Que alegre o meu viver
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
Que falta eu sinto de um bem
Que falta me faz um xodó
Mas como eu não tenho ninguém
Eu levo a vida, assim, tão só
Eu só quero um amor
Que acabe o meu sofrer
Um xodó pra mim
Do meu jeito, assim
Que alegre o meu viver
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he!
A-sa-ca-po-he-ho-ma-he...
GILBERTO GIL - 1973
* * *
SÓ VOU GOSTAR DE QUEM GOSTA DE MIM
(Rossini Pinto)
De hoje em dianteVou modificar o meu modo de vida
Naquele instante que você partiu
Destruiu nosso amor
Agora não vou mais chorar
Cansei de esperar, de esperar, enfim
E pra começar eu só vou gostar
De quem gosta de mim
Não quero com isso dizer que o amor
Não é bom sentimento
A vida é tão bela quando a gente ama
E tem um amor
Por isso é que eu vou mudar
Não quero ficar chorando até o fim
E pra não chorar eu só vou gostar
De quem gosta de mim
Não vai ser fácil, eu bem sei
Eu já procurei, não encontrei meu bem
A vida é assim, eu falo por mim
Pois eu vivo sem ninguém
(instrumental break)
Não vai ser fácil, eu bem sei
Eu já procurei, não encontrei meu bem
A vida é assim, eu falo por mim
Pois eu vivo sem ninguém
De hoje em diante
Eu vou modificar o meu modo de vida
Naquele instante que você partiu
Destruiu nosso amor
Agora não vou mais chorar
Cansei de esperar, de esperar, enfim
E pra começar eu só vou gostar
De quem gosta de mim
Mas eu só vou gostar de quem gosta de mim
Só vou gostar de quem gosta de mim
Mas eu só vou gostar de quem gosta de mim
Só vou gostar...
ROBERTO CARLOS - 1967
* * *
SOLITAIRE
(Neil Sedaka - Phil Cody)
There was a man, a lonely man
who lost his love, through his indifference.
A heart that cared that went unshared
until it died within his silence
And solitaire's the only game in town
and every road that takes him, takes him down
while life goes on around him everywhere
he's playing solitaire
And keeping to himself, begins to deal
and still the king-of-hearts is well concealed
another losing game comes to an end
and deals them out again
A little hope goes up in smoke
just how it goes, goes without saying.
There was a man, a lonely man
who would command the hand he's playing
And solitaire's the only game in town
and every road that takes him, takes him down
while life goes on around him everywhere
he's playing solitaire
And keeping to himself, begins to deal
and still the king-of-hearts is well concealed
another losing game comes to an end
and deals them out again
And solitaire's the only game in town
and every road that takes him, takes him down
while life goes on around him everywhere
he's playing solitaire.
NEIL SEDAKA - 1972
* * *
SOLO TU
(Enríquez - Wertmüller)
Amore, mi chiedo se in questo momento
Ti senti, anche tu, tanto male
Ci sono dei momenti chissà, perché
Che le parole sono contro di noi
Scusami, scusami, ti chiedo scusa
T'ho detto parole che io non pensavo
L'ho dette per farti del male
Invece ho fatto male soltanto a me
E adesso non mi resta che piangere
Sola, sola
Tu, solo tu, solo tu
Non c'è un altro al mondo come te
Perché tu, perché tu
Sei l'amore mio, yeah!
E il mio cuore lo sa
Che per me, che per me
Non c'è al mondo un altro come te
Perché tu, perché tu
Sei l'amore mio (Mio)
(instrumental break)
Invece ho fatto male soltanto a me
E adesso non mi resta che piangere
Tu, solo tu, solo tu
Non c'è al mondo un altro come te
Perché tu, perché tu
Sei l'amore mio
E il mio cuore lo sa
Che per me, che per me
Non c'è al mondo un altro come te
Come tu, perché tu
Sei l'amore mio
E il tuo cuore lo sa
Che per me, che per me...
RITA PAVONE - 1965
* * *
SOMETHING
(George Harrison)
Something in the way she moves
attracts me like no other lover
something in the way she woos me
I don't want to leave her now
you know I believe and how
Somewhere in her smile she knows
that I don't need no other lover
something in her style that shows me
I don't want lo leave her now
you know I believe and how
You're asking me, will my love grow?
I don't know, I don't know
You stick around now it may show
I don't know, I don't know
(guitar break)
Something in the way she knows
and all I have to do is think of her
something in the things she shows me
I don't want to leave her now
you know I believe and how.
THE BEATLES - 1969 (guitar: George Harrison)
Something in the way she moves
attracts me like no other lover
something in the way she woos me
I don't want to leave her now
you know I believe and how
Somewhere in her smile she knows
that I don't need no other lover
something in her style that shows me
I don't want lo leave her now
you know I believe and how
You're asking me, will my love grow?
I don't know, I don't know
You stick around now it may show
I don't know, I don't know
(guitar break)
Something in the way she knows
and all I have to do is think of her
something in the things she shows me
I don't want to leave her now
you know I believe and how.
THE BEATLES - 1969 (guitar: George Harrison)
* * *
SOMOS IGUAIS
(Evaldo Gouveia - Jair Amorim)
Acabei de saber
Que você riu de mim
E depois perguntou
Seu eu vivi, se eu morri
Já que tudo acabou
Eu sei lá se você
Quis de fato saber
Pelo sim, pelo não
Abro o meu coração
É melhor lhe dizer
Eu sou o mesmo que você deixou
Eu vivo aqui onde você viveu
Existe em mim o mesmo amor
Aquele amor que nunca mais foi meu
Por que viver a me humilhar assim?
Por que matar esta ilusão em mim?
Você e eu somo iguais
Não mudamos jamais
(instrumental break)
Eu sou o mesmo que você deixou
Eu vivo aqui onde você viveu
Existe em mim o mesmo amor
Aquele amor que nunca mais foi meu
Por que viver a me humilhar assim?
Por que matar esta ilusão em mim?
Você e eu somo iguais
Não mudamos jamais.
ALTEMAR DUTRA - 1964
* * *
SONHAR CONTIGO
(Adilson Ramos - Armelindo Leandro)
Por toda vida
Sonhar contigo
Meu amor, minha querida
Viver pensando
Em ti somente
Viver te amando
Ser só teu eternamente
Este é o meu maior desejo
Tomar tuas mãos, calar tua voz
Num longo beijo
E ter-te sempre bem junto a mim
Viver te amando, ser só teu até o fim
(instrumental break)
Este é o meu maior desejo
Tomar tuas mãos, calar tua voz
Num longo beijo
E ter-te sempre bem junto a mim
Viver te amando, ser só teu até o fim.
ADILSON RAMOS - 1963
* * *
SOUL BOSSA NOVA
(QUINCY JONES)
Quincy Jones - 1962
* * *
SPIRIT OF SUMMER
(DEODATO)
Deodato - 1973
* * *
ST. LOUIS BLUES MARCH
(W. C. HANDY)
Glenn Miller - 1943
* * *
* * *
STAND BY ME
(Ben E. King - Jerry Leiber - Mike Stoller)
When the night has come and the land is dark
and the moon is the only light we'll see
no, I won't be afraid, no, I, I won't be afraid
just as long, as you stand, stand by me
And darling, darling stand by me, oh, now, now
stand by me... stand by, stand by me
if the sky that we look upon should tumble and fall
and the mountains should crumble to the sea
I won't cry, I won't cry, no, I won't shed a tear
just as long, as you stand, stand by me
and darling, darling, stand by me, oh, stand by me
stand by me, stand by me, stand by me hee, yeah
(instrumental break)
Whenever you're in trouble won't you stand by me?
Oh, now, now stand by me, oh, stand by me, stand by me, stand by me
darling, darling, stand by me hee, stand by me
oh, stand by me, stand by me, stand by me hee, hee...
JOHN LENNON - 1975
Take my hand
I'm a stranger in paradise
all lost in a wonderland
a stranger in paradise
If I stand starry-eyed
that's a danger in paradise
for mortals who stand beside
an angel like you
I saw your face and I ascended
out of the commonplace into the rare
somewhere in space I hang suspended
until I know there's a chance that you care
Won't you answer the fervent prayer
of a stranger in paradise
don't send me in dark despair
from all that I hunger for
But opon your angel's arms
to the stranger in paradise
and tell him that he need be
a stranger no more.
VIC DAMONE - 1957
(Ben E. King - Jerry Leiber - Mike Stoller)
When the night has come and the land is dark
and the moon is the only light we'll see
no, I won't be afraid, no, I, I won't be afraid
just as long, as you stand, stand by me
And darling, darling stand by me, oh, now, now
stand by me... stand by, stand by me
if the sky that we look upon should tumble and fall
and the mountains should crumble to the sea
I won't cry, I won't cry, no, I won't shed a tear
just as long, as you stand, stand by me
and darling, darling, stand by me, oh, stand by me
stand by me, stand by me, stand by me hee, yeah
(instrumental break)
Whenever you're in trouble won't you stand by me?
Oh, now, now stand by me, oh, stand by me, stand by me, stand by me
darling, darling, stand by me hee, stand by me
oh, stand by me, stand by me, stand by me hee, hee...
JOHN LENNON - 1975
* * *
STAR WARS (A NEW HOPE)
(JOHN WILLIAMS)
John Williams - 1977
* * *
STAR WARS (A NEW HOPE)
(JOHN WILLIAMS)
* * *
STRANGER IN PARADISE
(Robert Wright - George Forrest - Alexander Borodin)Take my hand
I'm a stranger in paradise
all lost in a wonderland
a stranger in paradise
If I stand starry-eyed
that's a danger in paradise
for mortals who stand beside
an angel like you
I saw your face and I ascended
out of the commonplace into the rare
somewhere in space I hang suspended
until I know there's a chance that you care
Won't you answer the fervent prayer
of a stranger in paradise
don't send me in dark despair
from all that I hunger for
But opon your angel's arms
to the stranger in paradise
and tell him that he need be
a stranger no more.
VIC DAMONE - 1957
* * *
STRANI AMORI
(Cheope - Marati - Tanini - Valsiglio - Buti)
Mi dispiace, devo andare via
Ma sapevo che era una bugia
Quanto tempo perso dietro a lui
Che promette e poi non cambia mai
Strani amore mettono nei guai
Ma, in realtà, siamo noi
E lo aspetti ad un telefono
Litigando che sai libero
Con il cuore nello stomaco
Un gomitolo nell'angolo
Lì da sola, dentro un brivido
Ma perché lui non c'è?
E sono strani amori che fanno crescere
E sorridere fra le lacrime
Quante pagine lì da scrivere
Sogni e lividi da dividere
Sono amori che spesso a questa età
Si confondono dentro a quest'anima
Che s'interroga senza decidere
S'è un amore che va per noi
E quante notte perse a piangere
Rileggendo quelle lettere
Che non riesci più a buttare via
Dal labirinto della nostalgia
Grandi amori che finiscono
Ma perché restano nel cuore?
Strani amori che vanno e vengono
Nei pensieri che lì nascondono
Storie vere che ci appartengono
Ma si lasciano come noi
Strani amori fragili
Prigionieri, liberi
Strani amori mettono nei guai
Ma, in realtà, siamo noi
Strani amori fragili
Prigionieri, liberi
Strani amori che non sanno vivere
E si perdono dentro noi
Mi dispiace devo andare via
Questa volta l'ho promesso a me
Perché ho voglia ad un amore vero senza te.
LAURA PAUSINI - 1994
* * *
SUITE ANDALUCÍA: MALAGUEÑA
(ERNESTO LECUONA)
Boston Pops Orchestra - 1972
(Conductor: Arthur Fiedler)
SUKIYAKI (Ue o muite aruko)
(Rokusuke Ei - Hachidai Nakamura)
Ue o muite aruko
Namida ga kobore nai you ni
Omoidasu haru no hi
Hitoribotchi no yoru
Ue o muite aruko
Nijinda hoshi o kazoete
Omoidasu natsu no hi
Hitoribotchi no yoru
Shiawase wa kumo no ue ni
Shiawase wa sora no ue ni
Ue o muite aruko
Namida ga kobore nai yoo ni
Nakinagara aruku
Hitoribotchi no yoru
Omoidasu aki no hi
Omoidasu aki no hi
Hitoribotchi no yoru
Kanashimi wa hoshi no kage ni
Kanashimi wa tsuki no kage ni
Ue o muite aruko
Namida ga kobore nai yoo ni
Nakinagara aruku
Hitoribotchi no yoru
Hitoribotchi no yoru...
KYU SAKAMOTO - 1961
KYU SAKAMOTO - 1961
* * *
SUMMER OF '42
(MICHEL LEGRAND)
Michel Legrand - 1971
* * *
SUMMERTIME
(DuBose Heyward - George Gershwin)
Summertime
and the living is easy
and the living is easy
fish are jumping
and the cotton is high
Oh, your daddy's rich
and the cotton is high
Oh, your daddy's rich
and your ma is good looking
so hush little baby
don't you cry
One of these mornings
don't you cry
One of these mornings
you're going to rise up singing
then you'll spread your wings
and you'll take the sky
But till that morning
and you'll take the sky
But till that morning
there's a nothing can harm you
with daddy and mammy standing by.
PAUL ROBESON - 19??
(A. Lloyd Weber - Tim Rice)
Every time I look at You I don't understand
why You let the things You did get so out of hand
You'd have maneged better if You'd had it planned
why'd You choose such a backward time and such a strange land?
If You'd come today You could have reached a whole nation
Israel in 4 BC had no mass communication
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?
Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?)
(Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?
Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?)
(instrumental break)
Tell me what You think about Your friends at the top?
Who'd You think besides Yourself was the pick of the crop?
Buddha, was he where it's at? Is he where You are?
Could Mohammed move a mountain, or was that just PR?
Did You mean to die like that? Was that a mistake, or
did You know Your messy death would be a record breaker?
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?
Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?)
(Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?
Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?)
(Jesus) Jesus, now I only want to know
(Tell me, tell me) Tell me You get me wrong
I only want to know (I only want to know, now)
Jesus, Jesus (I only want to know, now) I only want to know
(Tell me, tell me) Oh, tell me!
(Don't get me wrong) Don't get me wrong
(I only want to know) I only want to know (I only want to know, now)
Oh, Jesus (I only want to know) I only want to know (I only want to know, now)
Oh, Jesus, don't You get me wrong
(I only want to know, now) Tell me, I want to know, now...
MURRAY HEAD (with THE TRINIDAD SINGERS) - 1969
PAUL ROBESON - 19??
* * *
SUNFLOWER (Loss of love)
(HENRY MANCINI)
Henry Mancini - 1970
* * *
SUPERSTAR
Every time I look at You I don't understand
why You let the things You did get so out of hand
You'd have maneged better if You'd had it planned
why'd You choose such a backward time and such a strange land?
If You'd come today You could have reached a whole nation
Israel in 4 BC had no mass communication
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?
Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?)
(Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?
Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?)
(instrumental break)
Tell me what You think about Your friends at the top?
Who'd You think besides Yourself was the pick of the crop?
Buddha, was he where it's at? Is he where You are?
Could Mohammed move a mountain, or was that just PR?
Did You mean to die like that? Was that a mistake, or
did You know Your messy death would be a record breaker?
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong) Don't You get me wrong
(Don't You get me wrong, now) Don't You get me wrong
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(I only want to know) I only want to know
(I only want to know, now) I only want to know
(Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?
Jesus Christ, Jesus Christ, who are You? What have You sacrificed?)
(Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?
Jesus Christ Superstar, do You think You're what they say You are?)
(Jesus) Jesus, now I only want to know
(Tell me, tell me) Tell me You get me wrong
I only want to know (I only want to know, now)
Jesus, Jesus (I only want to know, now) I only want to know
(Tell me, tell me) Oh, tell me!
(Don't get me wrong) Don't get me wrong
(I only want to know) I only want to know (I only want to know, now)
Oh, Jesus (I only want to know) I only want to know (I only want to know, now)
Oh, Jesus, don't You get me wrong
(I only want to know, now) Tell me, I want to know, now...
MURRAY HEAD (with THE TRINIDAD SINGERS) - 1969
* * *
* S * SINGERS GALLERY * S *
SAL MINEO
(born: Salvatore Mineo)
(New York City-NY [USA], 10 January 1939 - Los Angeles-CA [USA], 12 February 1976)
"Make believe baby"
*
SAMMY DAVIS JR.
(born: Samuel George David Jr.)
(New York Citty-NY [USA], 8 December 1925 - Los Angeles-CA [USA], 16 May 1990)
"Hello Detroit"
*
SARAH BRIGHTMAN
(Berkhamsted, England [UK], 14 August 1960)
"All I ask of you"
*
SECOS & MOLHADOS
(Brazilian glam rock band)
(1973 formation: João Ricardo [vocals, guittar, harmonia],
Ney Matogrosso [vocals], Marcelo Frias [drums], Gerson Conrad [vocals, guittar])
JOÃO RICARDO (born: João Ricardo Carneiro Teixeira Pinto)
(Ponte de Lima [Portugal], 21 November 1949)
MARCELO FRIAS (born: Raul Carlos Frias) (? [Argentina], in 19??)
GERSON CONRAD (born: Gérson Conradi)
(São Paulo-SP [Brazil], 15 April 1952)
NEY MATOGROSSO (leader)
(born: Ney de Souza Pereira)
(Bela Vista-MS [Brazil], 1st August 1941)
"O vira", "Sangue latino"
*
SERGIO ENDRIGO
(Pola [Italy], 15 June 1933 - Roma [Italy], 7 September 2005)
"Basta così", "Era d'estate", "Ti amo"
*
SÉRGIO MURILO
(born: Sérgio Murilo Moreira Rosa)
(Rio de Janeiro-RJ [Brazil]: 2 August 1941 - 19 February 1992)
"Marcianita"
*
SHANGRI-LA CHORUS
(from the Columbia Pictures 1973 film 'Lost Horizon')
"Living together, growing together"
*
SÍLVIO CALDAS
(born: Sílvio Antônio Narciso de Figueiredo Caldas)
(Rio de Janeiro-RJ [Brazil], 23 May 1908 - Atibaia-SP [Brazil], 3 February 1998)
"Chão de estrelas", "Na Baixa do Sapateiro", "Piston de gafieira"
*
SÔNIA DELFINO
(born: Sônia de Campos Veras)
(Rio de Janeiro-RJ [Brazil]: 23 November 1942 - 20 March 2025)
"Diga que me ama"
*
STEVIE WONDER
(born: Stevland Hardaway Judkins)
(Saginaw-MI [USA], 13 May 1950)
"Isn't she lovely?", "You are the sunshine of my life"
*
SYLVIA FINE
(Composer)
(New York City-NY [USA]: 29 August 1913 - 28 October 1991)
"The man with the golden arm"
*
SYLVIA TELLES
(born: Sylvia D'Atri Telles)
(Rio de Janeiro-RJ [Brazil], 27 August 1934 - Maricá-RJ [Brazil], 17 December 1966)
"Insensatez"
*
SYREETA
(born: Syreeta Wright)
(Pittsburg-PA [USA], 3 August 1946 - Los Angeles County-CA [USA], 6 July 2004)
"With you I'm born again"
* * *
Nenhum comentário:
Postar um comentário